Thursday 4 December 2008

Apa Kemahuanmu?

Sudah lama aku meninggalkan dunia itu,
Tinggalkan awan yang biru,
Tinggalkan pohon yang menghijau,
Tinggalkan matahari yang menyinar...

Tapi kini kau kembali,
Membawa harimau kecil yang kononnya menakutkan,
Yang dahulunya menjadi kawanku satu masa lalu,
Tapi kini menjadi bahan terajangan aku,
Setelah aku dibenci,
Pada hematku....

Aku mulai membencimu,
Meskipun aku masih mengejarmu,
Tidaklah hatiku berdegup seperti dahulu...
Sewaktu diawal pemergianmu...
Dan kini aku menjadi asap yang hitam...

Celakalah dirimu,
Aku penat,
Masuk bilik,
Mahu tidur dalam bilik yang gelap
Yang semesti didalamnya...
Tiada awan yang membiru,
Tiada pohon yang menghijau,
Tiada matahari yang menyinar...
Kerana kau aku begini............

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails