Wednesday 5 May 2010

Bersukan Di Hujung Minggu


Penat-Penat-Penat

Hari Sabtu lepas aku telah pulang ke Perak.. Perjalanan yang memenatkan... Driving tak habis-habis dan BERSUKAN... Phewww...

Maka sesungguhnya aku akui dah lama tak bersukan dah nih... Haha~~ Peluang jangan disia-siakan... Maka aku telah merancang aktiviti bersukan semasa di Perak... Walaupun banyak tak jadi dan boleh dikatakan menyibuk sahaja... Hahaha~~


AHAD - 2 MEI 2010

Aktiviti 1: Haflah 2010
Haflah ini merupakan acara bersukan antara sekolah-sekolah Agama di Perak. Adik aku mengambil bahagian dalam acara badminton. kedatangan aku nak bagi Moroal Support sahaja... Huhu~ Bermain di Akedemi Badminton Perak di area Taman Meru. Pasukan Madrasah Idrisiah kalah diperingkat kumpulan dengan penuh kontroversi. Haha~ Susah nak dijelaskan tapi aku nak cakap adik aku main dengan penuh semangat dan aku berbangga ada adik bersemangat macam tu. Habis satu dewan dia buat kawan, menjerit... Hahaha~ Nak lawan dia pun takut... Hahaha~ Tapi tiada rezeki... Tak Mengapalah... hajat nak jadi pemain Perak tak kesampaian... Huhuhu~


ISNIN - 3 MEI 2010

Aktiviti 2: Bersukan di Madrasah Idrisiah
Oleh kerana Cerot dan Azamin sedang berada di Madrasah Idrisiah aku mengambil peluang nak bersukan. Yeah~~ Sepak Takraw... Gelanggang pertama always the best place kala nak main. Atas tar pun tapi tetap rasa selesa. Huhu... Main lipat-lipat hampir tergolek... Gulung-gulung macam gulung net... Haih~ Boleh lagi rupanya... Wahahaha~~ Ingat dah tua dan berat sangat dah... Hahaha~~

Ingat nak main Bola Tampar... Tapi ada coach pulak mengajar... Oh... Tak berjaya pulak nak main... Kecewa... huhuhu~~

Ping-Pong?? Ahh... K. Wok main pulak... Malas la... Huhuhu~~

Aktiviti 3: Seri Iskandar
Hohoho!! Oleh member nak exam aku ajak la last minute main Badminton. Sengaja mencari mangsa (atau lebih tepat menjadi mangsa.. Haha!!) Namum Amat tidak dapat main kerana ada urusan peribadi. Namum begitu ada sukan lain yang menjadi pilihan malam itu. Snooker pula menjadi pilihan. Diajak oleh Usop yang agak tension masa itu. Huhu~
Main dengan En Kacang dan membernya Syafiq.. Satu game kalah dan satu lagi seri dengan Syafiq... Sebagai alasan dah sembilan bulan aku tak main... Hahahaha~~

Selepas itu... Playstation(adakah ini sukan?) sampai hampir Subuh... Street Football... Aku dan Usop first time main... Aku kalah... haih~ Loser sungguh... Hahaha~~

Itu sahaja aktiviti sukan yang berjaya dimainkan... Sampai sekarang sakit pinggang sebab dah lama tak bersukan... Rasa nak demam pun ade... Tapi tak mengapa... BERBALOI-BALOI!! Haha~

Nota kaki: Aku masih boleh buat gulung... 2 kali la... Hahaha!!!! Maniam?? Oh.. Itu biasa sahaja... Hahaa~

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails