Wednesday 7 May 2014

Mak Cik Sebelah

Dulu mak selalu bercerita mak cik sebelah ni selalu show off mengenai anak-anak dia yang berjaya. Kini, bila dia bersembang dengan aku dan adik aku, maka ternampaklah apa yang diperkatakan oleh mak aku beberapa tahun yang lepas.

Bersembang punya bersembang, show off gaji anak-anak dia yang beribu-ribu, ada diantara mereka sampai berbelas ribu

Tapi...

Dalam anak-anak makcik yang bergaji berbelas-belas ribu tu, ada anak makcik yang seorang ni mintak password UniFi saya... apa cerita?

Belum lagi saya ungkit kisah anak mak cik tak bayar sewa rumah saya yang tertunggak beribu-ribu tu ye tak?

Nasib baik saya baik... serta bijak dan cemerlang didalam menjaga hati orang tua... biarpun saya tidak bekerja lagi dan tidak punya gaji berbelas-belas ribu... maka tidaklah saya mengungkit perkara yang tidak menyenangkan hati mak cik...

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails