Tuesday 16 September 2008

Tekanan...





Aku dan tekanan. Seringkali aku merasakan tekanan itu menarik untuk dipermainkan. Tapi kini aku merasakan tekanan itu satu perkara yang menyusahkan.
Sebagai student aku merasakan tekanan itu perlu untuk berjaya. Tapi mungkin ia meleset kerna aku juga melupakan sesuatu yang penting... KEGAGALAN.

Aku kini sedang belajar di sebuah IPTA di Perak. Aku hanya mengambil 2 subjek yang tersangkut pada semester yang lalu...

Salah satu subjek yang aku ambil ialah investment analysis. Aku telah mendapat markah yang agak tinggi berbanding pelajar-pelajar lain dialam Test 1 baru- baru ini.

Subjek kedua ialah Taxation. Cukup menyampah... Aku tidak berjaya dengan cemerlang dalam subjek ini.

Aku telah diperli oleh lecturer Taxtion aku kerna tidak mampu menjawab soalan agak fundamental semalam. Aku tertekan kerna perliannya itu mengaitkan aku dengan subjek Investment Analysis. Ahhh... Tertekan?

Bukannya aku tidak berusaha untuk mendapatkan markah yang terbaik tapi itulah hakikatnya, penat rasanya... Tapi aku tidak akan ambil peduli...

Aku telah gagal sekali dan aku akan teruskan tekanan menghantui aku dan aku mengharapkan tekanan itu akan terus aku mainkan dan berharap tidak tekanan itu mempermainkan aku.

Salam Tekanan...

1 comment:

Unknown said...

askm..
salam ziarah..
jgn tertekan sgt..
baru sem satu tuh..
nanti agi parah nanti..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails