Tuesday 23 March 2010

Sweet Charity

Berikut merupakan lagu-lagu Sweet Charity yang menjadi dengaran aku untuk beberapa hari ini... Huhu...

Teratai

Oh teratai bunga indah
Engkaulah pujaan hatiku
Telah lama aku rindukan
Wahai teratai bunga indah

Sungguh cantik paras wajahmu
Sinar matamu bagaikan suria pagi
Setiap insan selalu terpikat
Memandangmu teratai bunga indah

Ku tak menyangka wahai teratai ku sayang
Badai taufan datang menghembus dirimu
Engkaupun terkulai dan merunduklah
Layu tak berseri lagi

Oh tuhan tolong lindungilah dia
Agarku dapat bersamanya lagi
Ku inginkan teratai ku sayang
Berseri seperti semula


Lagu wajib... Haha... Mula didengari nyanyian Flop Poopy(Underground Tribute To Sweet Charity). Dan kini terpengaruh aku dengan Konsert Sejuta Wajah.


Kamelia

Gugusan hari-hari
Indah bersamamu
Kamelia...

Bangkitkan kembali
Rinduku mengajakmu
Ke sana

Inginku berlari
Mengejar seribu bayangmu
Kamelia...

Tak peduli kan ku terjang
Biar pun harus kutembus
Padang di lalang

Tiba-tiba langkahku terhenti
Sejuta wajah telah menahanku
Inginku mati mereka berkata
Tak perlu kau berlalri
Mengejar impian tak pasti
Hari ini juga mimpi
Maka biarkan ia datang
Di hatimu..


Pernah kawan-kawan aku bercerita yang lagu ini ada sekuelnya iaitu lagu Sejuta Wajah dibawah ini. Ini yang menarik perhatian aku. Huhu...

Sejuta Wajah

Dinginnya hari itu
Dalam gerimis suasana
Ketika cahaya malap
Dalam pelukan rindu
Menatap sejuta wajah

Bisik peluk hawa itu
Sedih merayu di hatiku
Ke mana dikau sayang
Lelah terbaring maya
Mencarimu tiada

Keluhan hati ini
Ku takut akan luka lagi
Terbayang sejuta wajah
Mana oh manakah dia
Inginku bersamnya

Indahnya hari ini
Mengejar bayangan wajahmu
Apakah aku lupa
Kamelia telah tiada
Kamelia telah tiada


Lagu ini memang aku rasakan ada kaitan dengan lagu Kamelia. Pergh!! Lagu pun ade sekuelnya sendiri. Hebat.

Buat masa ini, cukuplah tiga. Banyak lagu lain sedang dilayan. Huhu.. Setiap lagu itu ada ceritanya sendiri. Aku hanya mendengar. Credit to http://www.liriklagu.com/liriklagu/LirikLagu.html

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails