Sunday 26 July 2009

Perjalanan Yang Jauh

Kini aku berada di Manjoi, Ipoh.

Kepenatan yang tak habis-habis. Dari Kuala Lumpur ana singgah ke Hospital Selayang. Ana melawat makanan-makanan yang murah, bukannya ingin melawat mana-mana pesakit. Banyak makan. Hahaha.

Terus melangkah ke Kuala Kangsar. Berjumpa dengan Ustaz Syafawi, Cikgu Raja dan Cikgu baru yang sekelas dengan ana dahulu. Apa nama dia ana tak ingat.

AMBIL PERHATIAN!!! USTAZ PAWI KATE ZARAIDAH,SUHAIDA dan AITIQAH SOMBONG. TAK NAK JUMPA ANA DAH PUN' kata Ustaz. Ana x tau kome. Haaa... 'Udah le makan burger Ustaz jual hari2. Takde pun nak jumpe ana kat sini' kate die berulang kali. Haa... tak tau.... Isk2 kome... Ana jawab' x pe... Nanti ana pesankan....'. =P

Jumpe Cerot. Pegi MADID tak ajak. Isk. Asyik buat program aje deme nih. Tak reti nak duduk diam ke. Ustat2... Isk2. Buat khat yang tak lurus sikit. huhu. =)

Jumpe Shareez dan Eyok. Adeke deme tak mau makan. Orang kate order, order je le. Tak pe. Ana paham kome dah kenyang. =P Terima Kasih kerana datang ke Sabran ntuk bertemu dengan ana. Hahaha. Shareez, jangan le sebut pasal musik depan mak ana. Tersipu-sipu ana dibuatnye. Nasib tak kene pelangkung aje.

Haa... Balik ana lalu Sungai Siput pergi Ke Manjoi. Saje je ana ikut jalan jauh nie. Jimat tol. Maklumle... Tol dah naik. Hehehe(gelak sopan)

Manjoi. Tengok Opah. Sakit. Ana rehat sebentar dan senyum kepenatan. =) Aih... Nak kluar balik nie.

Bertolak ke Seri Iskandar. Balik untuk mencilok buku law faiz dengan kebenaran. Woi2... Ade cawan tak basuh!!! Apa ini.... Dengan hati yang murni aku tolong basuhkan.... Bukan ape... Diaorang nak cepat mase 2... Aku paham... Kadang2 aku x basuh gak... Kan housemate?? =). Aku buang tempoyak gak kat luar... Adoi... x pe... Ok jer. Sembang dengan abang sebelah... Udah le bang oi... penat nih... X berentinye haaa....

Pulang ke Ipoh kembali dan bukak laptop. X payah la angan-angan nak buat nota Tax... Senyum je la... X payah la nak buat rajin... hadoi...

Padahal semua bende memang membosankan.... =P

ps: Memang bosan!!!! Tapi senyum!!!

2 comments:

Zai said...

ala.... bukan sombong la...
aku dh lame x turun kuale....
aku turun kuale pn nk watpe klu stakat nk g MADID tu je...
huhuhuhu...
tunggu la bebila aku rs nk turun kuale, insyaallah aku jumpe la ustz pawi....

Hussien, Abu Zaid said...

huhu... x pe la.... aku pn nasib aje ade adik kat situ... kalo idak jenuh gak... hehehe...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails