Thursday 30 July 2009

Teratak

Malam ini
Aku berjalan seorang diri

Namum
Disekelilingku penuh dengan manusia
Bising
Mereka berbicara tentang diri mereka
Tapi
Aku sendiri
Dan aku tersenyum memandang mereka

Aku terus memandang ke hadapan
Ingin pulang ke teratak kecilku di tepi sungai
Dengan hati yang gembira
Agar aku memahahami asal dan usulku yang sebenarnya

Aku berpaling kebelakang
Dan mereka masih bergembira dengan hidup mereka

Aku terus melangkah menuju ke tempat asalku
Namum,
Alangkah terkejutnya aku
Apabila melihatkan teratak kecilku musnah
Runtuh begitu sahaja

Kini aku sendiri
Tiada tempat berlindung

Aku termenung, kaku
Melihatkan keadaan teratak usangku
Kini telah hanyut ditelan arus sungai
Aku kini hanya mampu mengenangkan
Jasa baiknya terhadap aku

Aku fikirkan
Aku akan bina kembali teratak itu
Hasil daripada saki-baki
Akibat daripada kemusnahan itu...
ps: back to old time =)

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails