Monday 17 August 2009

...

Memang kencang aku diperli hari ini... Kalau ditusuk hati dengan pisau rambo tak terasa sakitnya seperti ini... Apatah lagi dari seseorang yang amat dihormati....

Pandai?? Pandai?? Pandai-pandai?? Hahahaha. Pandai la sangat. Aku dah agak satu hari nanti keadaan akan menjadi begini... Sedikit demi sedikit menjadi seorang antagonis dalam masyararakat. Kalaulah menjadi seorang 'failure' dikatakan pandai, hebat dan score kali keduanya, baik tiap-tiap kali aku dengan sengajanya meng'fail'kan semua subjek. Walaupun kadang kala aku memang sengajakan diri untuk meng'fail'kan diri untuk mengukuhkan asas apabila menyedari subjek itu penting untuk masa hadapan(kerana terlambat), dan mungkin juga ingin melarikan diri dari masyarakat atas desakan keselesaan yang terlampau; aku sering kali juga merasakan kekesalan atas keputusan yang aku sangkakan itu adalah untuk jangka masa panjang.

Aku juga tak mahu dipandang tinggi seolah-olah aku yang menjadi suatu faktor yang penting. Aku tahu begitu banyak kelemahan yang perlu ditampal dengan Gam Gajah. Cuma aku juga hidup dengan Ego. Menjadi 'the only one failure' dalam kelas kini menjadikan aku menjadi seorang yang penuh dengan sadis; berkehidupan tanpa arah tuju, berstrategi namum tiada implikasi yang berkesan yang mampu dilakukan.

Datang lambat ke kelas. Sememanngnya aku tidak mampu untuk mengubahnya buat masa ini. Atas desakan kerja ditambah tekanan masa yang semakin suntuk. Adakah aku cukup masa untuk semua itu. Adakah difikirkan aku cukup rehat dengan masalah masyarakat disekeliling? Dengan sasaran(target) aku 2 tahun lagi didalam kelas itu, adakah aku suka untuk berfoya-foya datang lambat ke kelas? Sukakah aku melemparkan sifat buruk itu??

Tapi 'post' ini bukanlah ingin menegakkan aku ini yang betul. Salah itu tetap salah. Aku cuba jadi yang terbaik. Malahan ada sahaja tenaga positif yang menemani aku sepanjang kehidupan aku disini kini. Aku akan cuba datang ke kelas awal dan persepsi yang terbaik dan mendapatkan keputusan yang semaksimum dengan kemampuan aku untuk semester ini kerana sasaran itu. Diharapkan ini bukanlah tulisan kosong sahaja tanpa implimentasi.

Terima kasih En Razak.

Bosan, memang tak menarik kehidupan seorang yang malas seperti aku. Hahahaha.


Iklan; Masyarakat, Aku dan Sasaran...

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails