Tuesday 4 August 2009

'Untitled'

'Jangan Cari Penyakit'
Pesanan yang terngiang-ngiang di akalku

Ya Allah,
Berikan aku kekuatan
Untuk menahan penyakit itu
Kerana Engkau sahaja Maha Berkuasa
Yang mampu memberikan aku kekuatan
Untuk menghindari penyakit
Di hatiku ini

Kalaulah aku mampu lari dari mimpi ini
Tidak pasti aku akan pergi
Kerana ia terlalu indah
Tidak menyedari semua ini hanya ilusi
Tidak nampak dimana kesudahannya
Kerana ianya hanya impian semata-mata

Matahari di dalam hatiku
Siangnya menyinari jiwa
Malam hilang segala cahayanya
Tidak pasti sama ada bulan mampu menerangi malamku
Kerana fitrah alam yang menjanjikan cahaya bertenaga di hari esok

Tidak pasti pengakhirannya
Pastinya aku kini cuba melangkah dari mimpi
Hidup kembali di alam yang nyata
Bersyukur dengan nikmat alam yang diberikan Yang Maha Esa
Menahan segala kesakitan yang dikurniakan kepadaku
Dan cuba menghadapi dengan senyuman

Sememangnya aku akan menanti
Walaupun ia tidak pasti

=(

....Aku tidak pasti bagaimana kesudahan itu dan pastinya aku beranggapan ia berakhir dengan penuh sadis dan tidak menarik....

1 comment:

husna afifi said...

kalau mimpi itu indah
biar syurga yang mengejutku

kalau mimpi itu dugaan
biar Allah yg membantuku

kalau mimpi itu kenyataan
biar akal dan iman yang menunjukku

asalkan mimpi
jangan disalah ertikan
tahu tempatnya
tika berlabuh dalam hati
menjadikan diri lebih berguna

insyaAllah

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails