Thursday 13 August 2009

Gembira = Masalah

Sukakah manusia apabila mengganggap dirinya tiada masalah?
Tidakkah disedari masalah itu datang untuk menguji diri?
Apabila bergembira sememangnya manusia mengganggap dirinya tidak bermasalah?
Ataupun tidak menyedari kegembiraan itu adalah satu permasalahan?

Jam hampir menunjukkan pukul 3 pagi
Esoknya kelasku penuh dan aku masih belum tidur lagi
Sememangnya hajatku untuk meng'finance'kan diri
Tapi sememangnya itu sukar untuk terjadi
Di hadapan buku, fikiran aku melayang-layang
Melayan jiwa yang tak kunjung padam
Berbagai perkara difikirkan....
Walaupun sebenarnya tiada permasalahan besar aku rasakan

Sabar... Menyimpan dan aku kini bercelaru
Lantas aku rasakan aku akan penuh emosi esoknya
Ataupun aku akan gembira....

Aku manusia dan bolehkah manusia memahami aku??

Kesudahannya.... Tidak menarik...

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails