Wednesday 11 November 2009

Belajar Menjadi Dewasa

Aku akui aku seorang yang manja... Aku tak pernah rasa mahu berdikari... Cuma 6 bulan kebelakangan ini aku rasa ingin berjaya... Aku mahu jadi seseorang yang bercita-cita...

Tapi kini... Aku dihujani musibah... Aku rasa memang amat keseorangan... Walaupun ramai yang memberikan sokongan tapi aku terasa tanggungjawabnya... Tanggungjawab sebagai seorang anak pertama...

Aku sebenarnya merasakan tidak mampu untuk menanggung... Aku tidak mampu... Tapi aku terpaksa hadapinya... Kadang-kadang aku terasa cita-cita aku akan berakhir disini sahaja....

Apa yang dihajati selama ini memang sentiasa akan dipenuhi dengan apa cara sekalipun... Aku tidak faham untuk menanggung semua ini...

Ada rakan mengatakan... Allah tidak akan memberikan dugaan sekiranya hambaNya tidak mampu menghadapinya.... Tapi aku tidak mampu untuk berhenti menangis....

Aku cuba untuk menghadapi semua ini... Apabila selesai... Aku kembali meneruskan pengejaran mencari cita-cita... Walaupun ianya kelihatan samar...

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails