Sunday 15 November 2009

Follow the Map by Mono

Follow The Map... Title yang menarik...

Apabila kita meneroka ke suatu alam yang baru, kadangkala kita memerlukan peta sebagai petunjuk arah. Bergantunglah kepada bagaimana peta itu dilukis serta ketepatannya, juga bergantung kepada pemahaman kita bagaimana tentang peta itu. Penggunaan kompas dan sebagainya sebagai suplementary tools dan lain-lain, membolehkan kita pergi ke tempat yang dituju.

Begitu juga dengan matlamat hidup kita. Sejauh mana kita merantau, berdikari dengan 'peta' yang kita bawa sepanjang masa, sejauh mana kita faham mengenai kehidupan, bagaimana orang sekeliling kita mempengaruhi kita, itulah yang menjadikan kita hari ini. Aku pernah merasakan ada matlamat yang ingin dituju, tapi aku masih tiada 'peta' yang tepat boleh membawa aku menuju ke tempat yang ditujui.

Enjoy the Song... :-)

2 comments:

ZOOL@TOD said...

Adakah peta itu berada di bantal atau di minda? Kalau di bantal sekadar angan kosong semata....

Kalau dah banyak sangat peta kat bantal, beli le bantal baru.... Nanti kalau kahwin bini pun lari....

Hussien, Abu Zaid said...

Saya tengah cari bantal baru ni en. zool... Melilau saya cari kat pasar malam....

Lepas ni boleh buat peta baru... Ha3...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails