Friday 27 March 2009

Sunyi

Aku sunyi

Disebalik keriuhan manusia-manusia

Aku sunyi


Di dalam kesunyian itu

Aku terfikir

Adakah aku layak berada disini

Ataupun aku sekadar membuang masa

Bagi melihat orang disekelilingku bergembira


Di dalam kesunyian itu

Aku terfikir

Apakah masalah yang aku hadapi sebenarnya

Ianya bagaikan satu konflik dalam diri

Seolah-olah tidak dapat diselesaikan


Di dalam kesunyian itu

Aku terfikir

Siapalah diri aku sebenarnya

Bagaikan sehelai kertas

Diambil bila dipakai

Dibuang apabila sudah tidak digunakan


Didalam kesunyian itu

Aku tersenyum

Aku tahu inilah masanya untuk mengigatiNya

Walaupun seperti manusia hipokrit

Tapi tak mengapa

Aku gembira dapat berkomunikasi denganNya

Setelah sekian lama

Dengan gembira


Apabila kesunyian itu hilang

Aku lemparkan senyuman pada sekelilingku

Seolah-olah tiada apa berlaku

Kerana aku mahu menanggung

Kesunyian itu seorang diri

Walaupun ada yang menyedari

Namum

Itu adalah pilihan aku


Penat memikirkan kesunyian...

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails