Wednesday 10 June 2009

'Berjalan' di Kuala Lumpur

Agak lama juga rasanya aku tidak berjalan kaki di Kuala Lumpur. Menaiki Monorel, bas dan sebagainya. Semua gara-gara ingin menghantar servis AE80 aku ke bengkel Pak Cik Shafie di Kampung Baru. Sungguh teruja... Lepas ni grunge balik laa... Haha

Di Bengkel

Banyak juga benda yang tak kena dengan kereta bertuah ni. Tapi apa yang aku nak ketengahkan sekarang adalah kebanggaan seorang bapa terhadap anaknya. Hmm... Ingin dijadikan cerita, Pak Cik Pie ni dah ternampak aku masa majlis konvokesyen tempoh hari. Terbukalah cerita dimana anaknya juga belajar di Perak dan kini menyambung pelajaran di Terengganu. Berkatalah dia kepada aku:

"Anak Pak Cik nak tukar ke Perak. Dia tak lalu nak balik KL sampai 10 jam. Tapi diaorang tak bagi sebab anak Pak Cik pandai sangat. Tak nak dia orang lepaskan..."

Sambil menambah:

"Lagipun anak Pak Cik ambik Bahasa Mandarin. Tak ada kat Perak"

Maka sesungguhnya aku sebagai seorang yang Anti-Sosial tidaklah mengenali anaknya dan tidak tahulah diriku yang mana satu anaknya yang dibanggakan itu.

Namum apa yang penting, memang bangga pasangan IbuBapa apabila anak-anak mereka berjaya ke menara gading(gajah?). Maka tidak hairanlah mereka sering memuji anak-anak mereka itu(walaupun telinga ini kadang-kadang tak tahan... Haha). Jadi, banggakanlah ibu bapa kita maka dengan itu, sesungguhnya itu dapat menyenangkan hati mereka.

Monorel

Sememangnya menakutkan. Bagaikan menaiki 'Roller Coaster' yang lembab. Tapi yang lebih menakutkan ialah:

Aku telah berjalan dari Kampung Baru(dimana terletaknya bengkel) selama 45 minit tanpa henti dan menaiki monorel dari stesen Chow Kit ke Titiwangsa. Penat aku menunggu dan dari stesen Titiwangsa, aku menaiki bas U5 untuk menuju ke Taman Melati.

Namum, apa yang menyakitkan hati ialah; aku telah bertembung kembali dengan stesen Chow Kit semasa menaiki bas, dimana disitu aku menaiki monorel menuju ke Stesen Titiwangsa. Sakitnya hati!!!!! Penatnya berdiri dan menunggu dan akhirnya............ Argh!!

Moral: Rancanglah perjalanan anda sebaiknya...

Aktiviti Malam Hari

Dentuman dram yang sungguh padu. Teruja aku melihat sambil mendengar... Ditambah dengan speeding yang dahsyat dan suara yang tak kedengaran. Juga alunan mendatar yang sebijik-sebijik... Kene berlatih lagi nie...

Dan sememangnya tiada pengakhiran sempurna dari aku...

2 comments:

Zai said...

kelakar la ko punye journey...
pimai pimai tang tu...

Hussien, Abu Zaid said...

2 la pasai... dah lame gle x naik public transport... silap2 boleh sesat... hahaha

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails