Monday 15 June 2009

Searching For Old Friends - Madid - Kuala Kangsar

This week, fikiran aku terbantut seketika, sememangnya tiada apa yang menarik untuk dikongsikan buat masa ini memandangkan aku menjadi driver sepenuh masa. Di saat ini aku berada Seri Iskandar. Sedang berlatih untuk menghadapi masa-masa yang mendatang barangkali.

Well, yesterday aku ke Kuala Kangsar Bandar Diraja. Check in di Hotel Masjid Ridzuaniah. Semasa Solat Isya' bermulalah pegembaraan aku untuk mencari kawan-kawan lama aku. Dari belakang aku dah kenal, tengok rambut pun aku dah tahu, AZAMIN. Buat-buat tak kenal. Lepas solat aku terus berlari meninggalkan dia. As expected, dia kejar aku. Haha. Lawak betul. Sembang-sembang sikit-sikit. Dia perlu pergi pulang ke LENGGONG. Dia bersama parents dia. So, tak dapatlah nak lepak-lepak isap rokok sebatang dua. So pergilah dia meninggalkan aku.

First duty aku adalah untuk menghantar adik aku kembali ke sekolah. Semua berjalan dengan baik. Peraturan sekolah perlu dilanggar. Hahaha. Aku hantar adik aku selepas dinner. Jadi lambatlah jadinya.

Selepas menghantar adik aku, aku telah dihubungi oleh someone yang konon hebat giler nak kalahkan aku main snuker. Cis, bedebah USOP Z. Oleh kerana takut tak cukup orang aku pun menghantar mesej kepada ROSLAN dan ANSORI. Mereka on jer. Tapi diaorang suruh lepak di Uncle Jim dulu. Setuju sahaja. Birthday orang la katekan. Haha. Roslan pun pick aku dekat hotel.

Agak menarik lepak di Uncle Jim. Makan mee. tak nak bebankan orang. Baik betul pulak aku malam ni. Walaupun aku tau aku amat mulia tapi terliur gak aku diaorang boleh makan Chicken Chop. Lepas tu datang pulak FAHMI ke sana. Dia pun mintak Chicken Chop. OK. Fine. Next year jage hang Wak, kene la hang. Maklum la, hang dah keje. Hahaha.

Apa yang menarik adalah conversation pasal konsprirasi Koperasi Madrasah Idrisiah. Hahaha. ini tak boleh diceritakan kepada umum. Bahaya. Haha. Namum ada cadangan pihak berkenaan nak buat reunion antara ahli-ahli koperasi Madrasah Idrisiah. Hahaha. Ini memang menarik. Ahli koperasi pada zaman aku adalah Abu, Roslan, Ansori(Bos Beso), Cerot, dan Syazoo The ACAB(Hahaha). Yang perempuan tak ingat. Maklumlah, Religon School Studentlah katekan. Haha.

Usop Z dah bising pasal lambat sangat. 'Ok la, kami on the way'. Semua tempat dah snuker sekitar Kuale dah penuh. Nasib baik la ko Usop, kalo tak malam tu aku dah senyapkan mulut kau. Haha. Tak pe. We meet at Seri Iskandar ya... That time abis la ko. Hahaha.

Well, balik hotel aku tak boleh tidur. Memanglah penat, tapi macam mana nak buat.... Chattting sementara ingin tidur. Semasa chatting aku rasa memang ada sesuatu yang tak kena. Tapi aku seperti biasa pandai membuat assumption yang selama ini aku sedar banggang belaka.

Tutup lampu, masih tak boleh tidur. Bukan mudah untuk menolak perasaan yang terguris selama 2, 3 hari ini. Baik dari segi result mahupun.... em...(em... sekarang aku tengah dengar lagu Hujan yang dipopularkan oleh Chain... Meninggalkan Aku Sendiri... Hahaha) Dah la, Aku decided nak menghentikan blog ini buat sementara waktu. This week aku akan buat post pasal 'Kuala Kangsar dan Aku'. Maybe itu yang terakhir untuk 2,3 bulan ini.

Nota Tambahan: Tadi aku jumpe ZAM, Apasal dia nampak lain giler dari last time aku jumpa dia... why haa??
Pasti tiada kesudahan yang menarik untuk post kali ini....

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails